fredag 23 mars 2012

Då kör vi fredag


Ja då  var det fredag igen då.
Veckorna bara flyger iväg. Och redan imorgon kväll är det dags att ställa om klockan.
Igår blev det verkligen vår här hemma då olivträden fick flytta ut. Och syrenbuskarna har nu stora gröna knoppar.

Dimman ligger som ett täcke i luften men ändå så kvittrar fåglarna och den där härliga känslan infinner sig i kroppen, att våren faktiskt är här och graderna stiger på termometern. Lusten att klä sig i härliga färger infinner sig, lusten att ta morgonkaffet på terassen. Men även lusten att förändra är stor hos mig. Riktigt vad det är som ska förändras har jag inte riktigt kommit på ännu och kanske är det inte något som behöver förändras, men lusten att göra det, och lusten efter nytt. Ja, jag kan bara skylla på våren och jag antar att jag verkligen inte är ensam om detta fenomen. Tror iallafall att halva befofolkningen känner som jag.

Men nu tycker jag att vi kickar igång denna fredag. Och de sedvanliga fredagsblommorna ska inhandlas.

Kan man annat än älska fredagar? Nä, trodde inte det heller!

Ha en super bra dag alla där ute så hörs vi senare!


3 kommentarer:

  1. Finfin blogg!
    Ha en härlig fredag, bland blommor och vårkänslor!

    C

    SvaraRadera
  2. Jag känner som du!
    Ha en härlig fredag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera