lördag 10 mars 2012

Äntligen.


Det är helg och givetvis är blommor inhandlade.
Årets första hortensia står nu på bordet och jag blir lika glad var gång jag går förbi den. Tror faktiskt att det är favoriten av mina favoritblommor.
Trodde att jag skulle ha tröttnat på dem efter förra året så jag nästan enbart hade sådan men icke sa nicke. Fortfarande en stoor favvis.

Nu sitter jag här hemma och är klar för att gå till jobbet men jag blev faktiskt klar lite tidigare idag...men jag vet om att jag ändå kommer att komma på en massa saker precis när det är dags att gå ut genom dörren. Känns det igen?

Så vad ska ni lediga själar hitta på idag?
Inte så fint väder här i skåneland som dem lovat men klockan har ju inte ens slagit åtta ännu så det kan ju ändra sig.

Vad ni än bestämmer er för att hitta på så hoppas jag att ni får en toppenlördag så hörs vi senare!!

10 kommentarer:

  1. Härliga bilder!
    Ha en underbar dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilka vacker färg du valt på blommorna!
    Ha e bra dag.

    Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är den ljuvlig! :)

      Radera
  3. Hortensior är även en av mina favoriter. Enda kruxet är ju allt vatten de behöver :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dem dricker ju oerhört mkt! Men det är det värt :)

      Radera
  4. De är så himla fina, hortensiorna. Vilken härlig färgklick det blev på ditt bord! Och snyggt med zinkkrukan till. Nu blir jag riktigt inspirerad att köpa mig en hortensia idag... :) Ha en finfin helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en härlig färgklick till det gråa! Ja jag tycker du ska köpa dig..helglyx som håller länge:)

      Radera
  5. Gud vilken mysig blogg du driver! :) och super bra på att fotografera!, jag har precis samma intresse. Om du har lust kanske du kan kika in och slänga i väg en liten kommentar? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt för de vänliga orden:)

      Radera