onsdag 28 mars 2012

Det här med sommartid


När jag tänker efter var det likadant förra året, tröttheten som kommer i samband med att vi ställer fram klockan.
Denna vecka har det varit väldigt svårt för mig att gå upp ur sängen på morgonen och jag snoozar väl kanske 1 timme. Japp 1 timme.
Energin vill inte riktigt infinna sig.
Men när det är så härligt väder så är det helt klart värt det.

Någon annan som känner igen sig?

Annars bjuder faktiskt inte denna vecka på något speciellt, kan ju vara skönt det oxå.
Hyllorna ligger nu på tork och förhoppningsvis kommer dem upp i helgen. Blev mega nöjd med färgen på dem. Bild kommer när dem är uppe på väggen.

Men något som som faktiskt gjort min vecka är min lilla prinsessa till brorsdotter. Jag försöker envist få henne att lära sig säga mitt namn:Emma. Kan ju inte vara så svårt tänker ju jag då, men tydligen.
Ibland pratar vi telefon, eller pratar är kanske att ta i för det finns ingen som förstår hennes språk.
Men bror min frågade henne om hon kunde säga Emma, vet ni vad ungen säger då: apa. APA?
Och hon upprepade det säkert fem ggr. Och hon vägrar säga Emma utan det blir apa.
Antar att jag får vara apa ett tag framöver då haha.

Älskade lilla skitunge!

Nu ska jag jag ta tag i denna dagen och hoppas att ni får en härlig dag därute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar