onsdag 18 april 2012

Snart en vecka

Imorgon är det en vecka sen jag började mitt köpstopp och igår var en jobbig dag. Överallt såg jag saker jag ansåg att jag behövde. Men jag var duktig och plånboken stannade i väskan. Och nu när man vaknar och det är en ny dag så inser jag att jag kanske inte alls behövde det jag så gärna ville ha igår.

Egentligen borde det väl inte vara några problem. Det handlar liksom om en månad. Ingen big deal.
Och något jag redan insett är hur mycket spontanköp jag gör, precis sådana saker jag anser mig verkligen behöva, just där och då, på direkten.

Så förhoppningsvis lär jag mig mycket av denna månad. Att man har saker i sina gömmor som blir som nya när dem har legat undangömda ett tag.

Så jag har stort hopp om att jag ska klara denna månad.
Bara att blunda när jag går förbi någon favoritbutik. Så enkelt är det, hahahaa.

Redan onsdag, lillfredag!

Hoppas att ni får en underbar sådan trots det molniga vädret, o kallt är det oxå idag,bbbrrrr.


2 kommentarer:

  1. Så sant det du skriver! Behovet och habegäret lägger sig ofta efter en dag, och gör det inte det får man väl överväga möjligheterna, köpa eller inte köpa!
    Tack för dina fina kommentarer hos mig. De värmer gott!
    Finfint rum i förra inlägget!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Är nyttigt att ta ett stopp ibland. Man blir lätt inspirerad när man läser en massa bloggar med och fyller sig med en massa nyheter. Snyggt bild!

    //Johanna

    SvaraRadera