tisdag 10 april 2012

Butterfly





Ibland fastnar man för speciella saker, ögonen dras till det vart man än är. Och för tillfället är det fjärilar som gäller för mig, eller kanske inte just nu utan har varit det väldigt länge.
Egentligen tycker jag väl kanske inte så mycket om dem i det verkliga livet, precis som alla andra insekter eller vilket changer dem nu tillhör. Lite sådär att man inte riktigt vet vart man har dem och dem kan dyka upp lite varstans, närsom.

Men på tavlor, prints och smycken. Som dessa örhänge, älskar dem! Och med tanke på att jag inte är något fan av hängande örhänge (fasligt fint på andra och jag vet inte hur många ggr jag prövat men jag kan inte komma ifrån känslan att jag är en julgran) så är dessa perfekta. Dem passar till allt.

Sen i fredags var vi på Carolina Gynnings utställning i Ystad. Otroligt vackra tavlor och jag hade kunnat tänka mig ett antal, dock hade inte min plånbok kunnat tänka sig det men det är ju en heelt annan sak.
Hon har fjärilar på ett antal av hennes verk, och även hennes smyckeskollektion består ju av fjärilar. Love them.

Men visst är det spännande det där med att man fastnar för vissa saker, att man ibland kommer hem med saker man kanske redan hade hemma (man kan faktiskt glömma) .

Nu ska jag ta och sätta i mina fjärilar till örhänge och strax bege mig till jobbet!

Hoppas att ni får en bra start på veckan mina vänner, för visst känns det som måndag idag??

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar