tisdag 3 april 2012

Enkel förändring

Nya kuddar till soffan.

Nu har jag gjort allt i min makt för att inte somna idag. Klockan ringde 04:15 imorse, inventering på jobbet stod på schemat och min hjärna är inte riktigt van vid att jobba på det sättet så när jag kom hem började jag storstäda och soffan fick sig ett ansiktslyft.
Till en början kände jag inte att det stämde men efter att ha gått runt lite här hemma känner jag att jag tycker om det, väldigt mycket.


Det blev luftigt och en lättare känsla här hemma och det passar ju perfekt när våren ska komma, trots snö o kallt som fasiken.


Klippte även några kastanjegrenar hemma hos svärmor när vi var där i helgen, och jag fortsätter i samma känsla, att jag vill ha in naturen. Jag bara älskar känslan den ger i hemmet. Härlig kontrast till allt det andra materiella.

Fick även höra att jag skulle stanna upp och njuta av det jag faktiskt har, istället för att förändra något konstant här hemma.
Och jag tog faktiskt dem orden till mig.
Det är bara svårt när den där krypande känslan börjar infinna sig i kroppen, känslan att nu måste jag göra något, lägga till, ta bort, införskaffa sig något nytt.
Och det finns ju så mycket härligt ute i butikerna nu som gör att den där krypande känslan sakta men säkert infinner sig, konstant.

Har försökt att ge mig på det innan men kanske skulle ge det ett helhjärtat försök att ge sig på ett köpstopp, vilket i ordningen det skulle bli vet jag inte, men jag tror faktiskt inte att jag lyckats någon gång, att ha köpstopp.

Och jag skyller på alla fantastiska bloggare där ute som bara fyller en med inspiration, som tar fram den krypande känslan på en halv sekund. Ja. Skyller ifrån mig gör jag.  Lättare så.

Nu, krypa upp i soffan under en filt med favoriten, youghurt med valnötter och sirap.

Ha så bra nu så hörs vi senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar