söndag 15 april 2012

Massvis med betydelsefulla bilder



Ikväll bjuder jag på en rad av bilder på en väldigt betydelsefull lada kan vi väl kalla det. För en lada är det. Eller det var en sunkig lada en gång i tiden. Den börjades renoveras för att svärmor skulle ha verksamhet i den. Men det kom annat emellan och däribland vårt bröllop. Middagen och festen hölls här.


Trägolv lades in och alla väggarna vitputsades, ja i stort sett allt vitmålades.


Golvet var helvitt innan festen drogs igång och nu ser det ut som det gör till höger, trots att det nog blivit skurat ja tiotals ggr.


Här tog svärmor fram lite olika golv som tyvärr fick täckas över under middagen då bord och stolar kunde stå utan att någon skulle falla i marken.


Underbara fönster som vetter ut mot åkrar och öppna landskap.


Liten ovanvåning finns oxå med underbara fönster som även dem vetter ut mot öppna landskap. Där uppe var vi givetvis inte då det just nu bara går att komma upp via stege.


Verkligen en underbar plats där vi har underbara minnen ifrån och just den där ladan kommer alltid att ha en stor plats i våra hjärtan.

Jag har länge funderat på att jag skulle vilja fotografera den men aldrig fått tummarna loss, men idag frågade jag svärmor om jag fick lov, och det fick jag. Gick verkligen lös med kameran därinne och fick verkligen underbara bilder och nu visar jag ett fåtal för er.

Hoppas att ni haft en underbar söndag!!


5 kommentarer:

  1. Vilket underbart ställe måste varit perfekt för bröllopsfirande!
    Fin blogg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett underbart ställe:)

      Radera
  2. Vilket makalöst fantastiskt fint ställe =) Jag håller dessutom med föregående kommentar: Fin blogg!

    Kram Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det värmer att höra!

      Radera
  3. Vilket fantastiskt hus! Som gjort för stora fester! Jag förstår att det ligger dig varmt om hjärtat. :) Ha en fin dag! Kram Madeleine

    SvaraRadera