onsdag 11 april 2012

Det fortsätter regna.


Det fortsätter att regna och det är dags att ta fram gummistövlarna, skitiga och väl använda.

Redan onsdag. Är det ett tecken på att åldern börjar komma smygandes?
Just denna vecka skyller jag på att vi var lediga i måndags, men dem andra veckorna vet jag inte riktigt vad jag ska skylla på.

Jag har gett mig på ett väldigt jobbigt projekt dessa dagarna och det är att tvätta hela min garderob, och då menar jag verkligen hela. Inte riktigt lika enkelt som när man bodde i lägenhet och man hade tillgång till flera maskiner samtidigt och ett stort torkrum.
Men jag börjar se ljuset i tunneln och just nu har jag bara sommarkläderna kvar och dem är det ju faktiskt ingen brådska med. Under tiden får hela vardagsrummet agera torkrum. Sådär roligt kan jag tala om, speciellt då jag i vanliga fall blir tokig av att ha saker liggandes framme. Så man kan säga att detta är en utmaning deluxe från min sida. Nu har jag ju inget annat val än att ha kläder hängandes överallt. Det är nu man önskar att man hade den där tvättstugan av modell grande i sitt hem, fast det önskar jag alltid.
Så ni som är välsignade med en stor tvättstuga, hylla den och tyck om den. 

Nu, dags att ta på sig hela munderingen av regnkläder och ge sig ut på långis med doggen.

Hoppas att ni får en bra dag mina vänner så hörs vi senare.


3 kommentarer:

  1. Åh, vad duktig du är!
    Kramar Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det ska synas att stövlarna används, och inte bara stå och se snygga ut

    MVH Pär

    SvaraRadera