söndag 18 december 2011

Nu är det jul här i vårt hus


Hustomten som vaktar granen


Min underbara julgransfot, en present för några år sedan.
(ja,granen barrar redan)


Granen är i huset och meddetsamma så infinner sig julkänslan lite. Det blev ingen disneygran detta året och pyntet är klassiskt röda kulor.  Med tanke på att vi annars inte har så mycket färg så känns det röda som en härlig kontrast.

Dagen har annars gått åt att putsa alla fönster, inomhus, sätta lite foder runt dörr och även lite julbak. Världens.godaste.kola.
Tyvärr har jag inget recept som jag kan dela med mig då jag inte alls tänkte på att skriva ner då svärmor hade koll. Jag var bara så glad över att jag skulle få min härliga kola som bara är JUL för och jag får verkligen hejda mig själv för att inte trycka i mig allt på en och samma gång.

Hoppas att ni haft en bra helg mina vänner så hörs vi senare!


2 kommentarer: