torsdag 15 december 2011

Nästan i hamn


Ja nu är vi nästan i hamn, igår hade dem äntligen tagit bort pappen på golven och vi kunde börja städa, oj oj vad smutsigt.

Så nu känns det nästan som vanligt igen förutom att golven ska moppas idag då. Där saknas foder runt ett fönster och handtag på dörrarna. Men sen så. Skönt att hemmet fick sig en genomgång innan jul och även fönster kommer ju bli putsade... nästan julafton bara det.

Men julkänslan infinner sig fortfarande inte, bara regnar och blåser och känns allmänt ruggigt. Men dem har ju lovat kallare grader nästa vecka så det är ju bara att hålla alla tummar och tår på att det kanske kommer lite snö oxå, tänk vad bortskämd man har blivit bara för att man har haft snö två jular i rad.

Nu ut på långis i regnet med doggen. Vad är det man säger; finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder?? Nja, idag vill jag inte riktigt hålla med om det.

Hoppas ni får en bra dag mina vänner!

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    så kul att ni gör om och att det snart är klart. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera