måndag 21 november 2011

Mjölkapall


Svärföräldrarna bor ju på en gård och när dem köpte huset så fanns där en massa spännande, dels denna gamla mjölkapall som har alla dess möjliga färgspill på sig. Den har jag velat ha ända sedan jag första gången la ögonen på den. Jag tycker att den är otroligt vacker med sina skeva ben och allt som inte är korrekt med denna pall. Och i lördags hade dem slagit in den i ett paket till mig och när jag såg var det var så fick jag nog det största leendet.


Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att ha den inomhus men mannen sa blankt nej.


Men visst funkar den ha att ha inne? Ljusstakarna var även det en present. Kommer från Olsen och Jensen och är bara helt underbara dem med.


Nu har jag så mycket nytt och fint till hemmet att jag nog kommer vara nöjd väldigt länge...
(fast vem lurar jag, det dyker alltid upp något man vill ha. Som Haagendornshagen)

Så nu är det dammsugat och golven är moppade och snart är det dags att tända ljusen och hålla eftermiddag. Man kanske skulle springa iväg och köpa sig en tidning och krypa ner under en filt och dricka en kopp kaffe.

Härligt med ruggiga dagar och man har möjligheten att vara ledig en måndag.

Hoppas att ni har en bra start på veckan mina vänner så hörs vi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar