tisdag 2 april 2013

Hej nya vecka




Hej vardag!

Ja då var det åter vardag efter lite långledighet.
Påsken har varit intensiv men härlig så igår passade jag på att njuta av solen och tryckte jag mig långt in mot väggen och blundade så kunde jag nästan tro att det var sommar. Så där ute njöt jag av en god kopp kaffe i all sin enkelhet. 

Men jag måste säga att jag är väldigt stolt över mig själv, hade helt glömt att påsken är en sådan stor godishelg så det var en riktig prövning för mig. Har ju inte berättat att sedan årskiftet så äter jag enligt LCHF. Så inte en enda godisbit åkte ner. Och tro mig frestelserna har varit många. Och när man klarar sådana prövningar måste man ge sig en klapp på axeln. Så det har jag gjort nu.

Och det är väl en av anledningarna till att här har ekat så tomt inne, min fokus har legat på att ändra min kost och börjat ta tag i min träning. Och jag är en sådan att tränar jag inte i grupp med någon som pushar mig måste jag ha stenhård disciplin på mig själv för jag kan lätt fuska med en sådan sak som träning, till och med för mig själv. Men nu känner jag att jag har kommit in i det och det har blivit en del av min vardag, så ska jag verkligen försöka vara här inne mer för jag saknar det så ofantligt mycket.

Jag har ju bara fokuserat på inredning här inne för det mesta men en av underrubrikerna är ju faktiskt småttogott så kanske lite mer vardag här inne inte skulle skada. Jag får se lite hur jag gör.
Men jag lovar att jag inte ska bli någon moraltant som predikar här inne ang mat och hälsa, det är ju jättetråkigt.

Så nu ska jag kicka igång denna vecka med en date med hopprepet.


Hoppas att Ni mina kära vänner får en underbar start på veckan så hörs vi senare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar