fredag 12 april 2013

Fedagsmys och ytligheter som belöning...


Fredag, härliga fredag!

Även om jag jobbar imorgon så är det ändå något visst med fredagar, speciellt när man har en ledig dag som idag då.

Tanken var att jag skulle sova ut länge på morgonen men tji fick jag på det och klockan 07:00 var ögonen helöppna, hjärnkontoret var inte riktigt med på det men med en god kopp kaffe i soffan länge, länge gjorde susen.

Så idag har jag kört härligt fredagsmys hela dagen lång.


Tända ljus, kanske mer än en kopp kaffe, nytt magasin .
Ja mycket mer än så behövs faktiskt inte för att jag ska njuta och koppla av.

Men idag hade jag även tänkt ge mig själv en liten belöning då inget socker överhuvudtaget har slinkit ner hos mig på dessa snart 4 månader som gått.
Och alla som känner mig vet att jag skulle kunna leva på choklad och kakor, kakor och choklad. Så det är en stor triumf för mig själv.

 
  Jajamen.
Det bidde ett par nya nails.
Har inte haft sådana sen jag gifte mig och tyckte att nu var det dags igen att faktiskt se lite fräsch ut om händerna.

Summan av kardemumman är att jag är fin om händerna, men att skriva detta inlägget har tagit mig typ dubbelt så lång tid än vad det brukar då jag fått sudda nästan vart ord och börja om då det har slinkit med en massa bokstäver som inte alls hör hemma.

Men det kvittar, det är fredagmys och jag är fin om händerna.
Vem har sagt att ytligheter inte kan göra en barnsligt glad ibland.

Så med det sagt så trallar vi in helgen tycker jag!

Hoppas att ni har en underbar fredags mina vänner så hörs vi senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar