torsdag 11 april 2013

Den där sängen...

 
 
Denna bilden tilltalar mig jättemycket.
Lite slarvigt men ändå så himla fint.
Tog bilden när vi var på Magasin36 sist.
 
Det här med att bädda snyggt...ja det är något jag önskar att jag hade kunnat göra, jag har ju även ett liknande blått linneöverkast.
 
Sovrummet är ett glömt rum hemma hos oss, det måste jag erkänna.
Basen i sig är jag väldigt nöjd med. Men sängen....Ja det är ju ändå den viktigaste möbeln i det rummet och den är totalt glömd.
Jag skulle kunna anstränga mig bättre, införskaffa fina kuddar och plädar till den.
 
Men så har vi ju en liten krylltott här hemma som anser att den sängen är hans, vi får skylla oss själva, han har fått vara där sen han var valp. Och vi gjorde ett tappert försök när vi flyttade in, fixade en hundsäng och allt gick smidigt i början tills vi faktiskt insåg att det är rätt mysigt att ha honom där. Vid fotänden. Och han smög ju ändå upp och la sig där när vi inte såg.
 
Det hade ju inte varit några problem egentligen för han ligger ju nästan på samma ställe hela tiden, förutom dem rycken han får när han bestämmer sig att bädda runt i hela sängen.
 
Så ett sängöverkast, som snabbt går att slänga in i maskinen är ett måste för
oss, och kuddarna är ett minne blott.
 
Men man kanske skulle göra ett försök.
För jag är fasligt kär i den sängen på bilden.
Kuddarna, färgsättningen, det lite slarviga men ändå det rena och enkla.
 
Hur har ni det hemma?
Lägger ni extra tid på att verkligen få sovrummet till ett ombonat rum?
Eller är det oxå ett glömt rum som man ändå "bara" ska sova i?
 
Nehe, nu såg jag att klockan börjar bli mycket så dags att hoppa i träningskläderna och höra ett pass med Herr Hopprep.
 
 
Hoppas att Ni får en underbar dag mina vänner så hörs vi senare!
 
*

1 kommentar:

  1. Härlig säng med mycket kuddar och fina tyger! Jag tycker också det ser så mysigt ut när det är lite slarvigt bäddat men jag lyckas aldrig få till det själv.. Då ser det BARA slarvigt ut och inte så där inbjudande ;)

    Tack gulliga du för din hälsning hos mig idag, jag blev så glad! Saknar mina goa bloggvänner men plugget och jobbet måste gå före nu, suck!
    Ska dock försöka öka antalet inlägg, ett i månaden är lite för lite..

    KRAM och fin vår till dig!
    Madeleine

    SvaraRadera