onsdag 3 april 2013

Trä...



Något jag fastnat för rejält nu sedan ett bra tag tillbaka är trä.
Trärena detaljer.
Trä blandat med svart/vitt.
Trä blandat med metall.
Eller bara trä.

Jag fastnade för dessa ljusstakar sist vi var på Magasin36.
Men är det något jag har ett överflöd av hemma så är det faktiskt just ljusstakar.
Så det blev inget köp, den gången.

Men jag njuter gärna av det på avstånd.
Och just nu har jag tankarna på en träbänk som jag kan ha som tidningställ eller avlastningsplats.
Materialet har jag, det har jag haft ända sedan i höstas.
Hur den ska se ut, ja det vet jag klart och tydligt.
 Men det var ju det här med att bygga....
Jag kan ju säga att jag inte är så himla duktig på det.
Men jag har alltid tyckt att det är väldigt roligt, i skolan valde jag bort syslöjd och valde enbart träslöjd.

Det är bara ett problem...jag har en tendens att förenkla saker i mitt huvud när jag ska göra just sådana här projekt och tänker att det här kan ju inte vara så svårt. Tills jag inser att det bara behövs en vindpust för att det ska falla ihop.

Men innan sommaren ska min bänk vara klar... men då kanske jag har hunnit tröttna på det träiga..haha


Nu, Grand Designs.

Hoppas att Ni haft en underbar dag mina vänner så hörs vi senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar