fredag 17 augusti 2012

Min nya vän


Min nya vän, skissboken.

Ja, jag måste erkänna.
Jag har aldrig haft en skissbok/idebok.
Allt samlar jag annars i huvudet. Schema, möten, inspiration och ideer. Och ja allt däremellan. Så har det alltid varit.
Jag har en almanacka, bara det att sidorna är blanka sånär på första månaden.

Men nu är det slut med det. Nu ska alla ideer ner i denna bok. Jag valde en färg jag blir glad utav, en som syns, en som jag inte glömmer framförallt.

Jag förstår att detta är ett viktigt verktyg, det jag inte förstår är hur jag ska få ner saker i den.
Att få ner alla saker jag har i huvudet på papper kommer bli den största utmaningen. Jag är ju så van vid att dem stannar där inne tills dem kommer ut och blir verklighet.

Så efter mååånga års träning(läs hela livet) har jag blivit fenomenal på att ha min kalender/idebok i huvudet. Nu är det dags att bli duktig på att få ut det.

Ja, ledig fredag idag, kanske skulle man ta denna dag till börja då.


Hoppas att NI får en underbar fredag mina vänner så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar