söndag 26 augusti 2012

Ivrig




 
En färgskala som jag inte tröttnar på.
Olika nyanser av grått, linnebeigt och lite randigt.
 
Vissa saker tröttnar jag snabbare än snabbt på och känner att jag vill byta ut.
Men inte dessa kuddar. Jag skulle kunna ha dem för evigt och var gång jag tittar på dem så känns det bra ända ner i magen.
Dem är harmoniska för mig.
 
Idag vaknade jag tidigt som attan, som ett litet barn på julafton.
Och anledning är att idag ska vi köpa nya soffor.
Dealen var från mannens sida att det andra skulle bli sålt först innan vi åkte och köpte nytt.
Och visst blev det sålt igår och jag hade kunnat åka och handla igårkväll, meddetsamma,bums!
Men mannen hejdade mig och sa att jag fick allt vänta tills imorgon (idag) så det kan vara anledningen till att jag vaknade så tidigt.
 
Bara det att mannen sover fortfarande och jag är otålig.
Det stora varuhuset en lönehelg kanske inte klingar så gott men jag kan se förbi det, just idag bekommer det mig inte.
 
Så nu är frågan....är det för tidigt att sätta igång dammsugaren???
Ja det är det nog....
Bäst att hålla mig på god fot med andra halvan i hushållet:)
 
 
Men hörrni, söndag och solen skiner.
Kan det bli bättre!
 
Ha en toppen söndag så hörs vi senare!!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar