tisdag 14 februari 2012

Loppis fynd

Ja. Då var det Valentines day idag då. Firar ni det?
Jag och min man hoppar faktiskt över det och har nog aldrig firat det, vi har ju årsdag strax efter detta och vi har valt att fira det istället.
Men kan tänka mig att alla blomsterbutiker har fullt upp idag..

Så helgen som gick gick i utflykternas tecken och i söndags var vi på loppis. Och ja vi fyndade..


Detta bordet fick följa med hem, har länge velat ha något precis när man kommer in från ytterdörren. Känns så tråkigt att mötas av en vit vägg bara. Bordet är nog ett gammal toalettbord som var i en äcklig gul nyans som nog en gång i tiden skulle föreställt vit. Så pensel och färg fick åka fram och bordet fick bli svart.
Trivs som fisken i vattnet med det och för 250 riksdaler kan man inte annat är hurra. Trälådan under fick oxå följa med hem.


Så nu har lilla renen fått flytta hit istället och en ny myrten är på plats. Krukan gav jag lite patina igårkväll . Så gick det för mitt lilla shoppingförbud. Men hey, det är ju faktiskt begagnade saker så det borde väl inte räknas??!! Eller?


Även boken om Noma har fått sig en liten plats.

(apropå mina bilder, dem är helt klara när jag tar dem och sedan i datorn men blir väldigt oklara när jag laddar upp dem här på bloggen, någon som kan ha ett tips på vad det kan tänkas vara?? Och hur jag åtgärdar det?)


Nu mina vänner är det dags att ta tag i denna dagen även om ett täcke och en god bok lockar mer.

Hoppas att Ni får en härlig Valentines och kanske blir uppvaktade med en blomma eller två:)


4 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med bordet! Supersnyggt!
    Hoppas att ni får en trevlig kväll! Vi firar med pizza hos oss.

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Alltid roligt när man fyndar fina saker till en rimlig peng. Dina bilder... det kan vara att de är suddiga pga att du har för låg upplösning?

    Jenny

    SvaraRadera
  3. Jätte fint. Loppisfynd är det bästa.

    SvaraRadera