lördag 13 juli 2013

Ljus färgskala..

 
En färgskala jag gillar lite extra just nu.
Trä, vitt (som vanligt) och pastell.
 
God morgon lördag.
 
Tiden springer iväg och all tid ägnas åt det nya jobbet och när jag väl är ledig försöker jag koppla av så mycket som det bara går.
 
Göra små utflykter, eller att bara vara, här hemma.
Det har jag förstått nu, efter att jag inte har någon semester.
Vad skönt det är att bara vara hemma, i sin egen borg. Njuta av sin trädgård, om man nu har det.
Och verkligen koppla av.
Oftast är det ju en väldigt stor press att man ska hitta på så mycket som möjligt att man faktiskt glömmer varför man har semster.
Just för att koppla av och återhämta sig inför ett nytt arbetsår.
Absolut ska man hitta på saker, jag tror att man hade blivit lite tokig annars.
Men att inte planera för mycket, utan ta dagen som den kommer.
 
Nej, nu väntar en stunds morning ute på trappen med en god kopp kaffe innan det är dags att fara iväg att jobba.
 
Hoppas att Ni har en underbar helg mina vänner så hörs vi senare!
 
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar