måndag 3 juni 2013

Längesen.....

 
 
Ja, det var verkligen längesedan jag kikade in här.
Det har bara blivit så, inget som jag planerade. Jag har knappt öppnat datorn ens under denna tid som jag haft uppehåll.
Någon förklaring har jag inte direkt utan bara att jag behövde det.
Frågat mig många gånger om jag ska fortsätta och många gånger har jag tänkt att nej, jag har inte tillräckligt  med inspiration just nu, för mycket på annat håll som tagit min uppmärksamhet, min kraft.
 
Men saknaden blev för stor, och även frågorna jag fått, om bloggen ligger nere för gott nu?
Och då har min reaktion varit: nej verkligen inte.
 
 
Så vad har hänt under tiden?
Ganska mycket egentligen, jag har nått mitt mål med min viktnedgång som har krävt min disciplin fullt ut.
Jag har sagt upp mig för första gången i mitt liv, hua vad jobbigt det var...
Ska snart börja mitt nya jobb, hua vad nervöst men spännande.
 
Så ja, låter kanske inte så mycket när man skriver det men mentalt har det varit mycket.
 
Och på bordet här hemma har jag tagit in fräscha syrener, plockade från trädgården för att påminna mig om att njuta av det enkla nu.
 
Så ni får ha överseende om det inte kommer ett inlägg var dag nu i början,kameran och datorn har som sagt legat och samlat damm nu i lite över en månad och vi ska bli vänner igen.
Men varannan dag minst,
 
Så nu kickar vi igång denna soliga måndag tycker jag!
 
Hoppas att Ni får en underbar dag mina vänner så hörs vi senare!
 
*
 
 

1 kommentar:

  1. Kul, att se ett inlägg igen :) Det skall vara när du känner för det och har ork och lust! Spännande med uppsägning och nytt jobb, hoppas du kommer trivas toppen!

    SvaraRadera