tisdag 24 september 2013

På köksbänken

 
In i vårt kök har det äntligen hittat en mortel.
Inte för att vi letat jättelänge, men tanken har alltid funnits där, en mortel skulle vara bra att ha.
 
Och speciellt en i marmor. så nu är den där.
 


 
Ska jag vara ärlig och säga hur många gånger den har blivit använd sen vi köpte den?......
En gång...jodåsåatt.
 
Men den är fin att titta på och jag som inte är en vad ska man säga, trogen vän i köket har absolut ingen aning vad jag egentligen ska ha den till.
Mannen dock som älskar att mixtra med kryddor kommer säkerligen ha användning för den i höst.
 
För nu är det verkligen dags för höst.
Morgnarna är kalla och luften sådär härligt klar.
Och ett säkert tecken på höst är att jag börjat pyssla igen.
Inga stora grejer men jag känner att nu börjar den där lusten komma fram igen, ideerna börjar ploppa upp i huvudet. Och förhoppningsvis blir det mer än bara ideer oxå. Men det kan man aldrig veta.
 
Men nu tänkte jag kicka igång min morgon här med någon av mina gröna juicer.
Ja ni hör ju, jag till och med vitaminbombar mig inför hösten..
 
Hoppas att Ni får en underbar dag så hörs vi senare!
 
*
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar