söndag 10 juni 2012

Upprepning



Bilden på denna fjäril har jag visat innan, kanske inte exakt denna men samma fjäril. Men jag tycker att den är så vacker att den tål att upprepas.


Det var denna fjäril som gjorde att jag började uppskatta fotografering, att man kan föreviga något och ha kvar det för alltid. Att när man tittar på resultatet så får man tillbaka den känslan som man hade vid det tillfället, just där och då.
Och visst är det fantastiskt.

Det låter kanske märkligt men det var vid detta tillfälle som jag faktiskt började förstå konsverket, fotografering.
Hur skickliga fotografer faktiskt är, hur dem förmedlar en känsla till oss andra, vi som tittar på konstverket.
Någon fotograf lär jag aldrig bli, men jag har lärt mig att uppskatta det, tycka det är roligt att fotografera. Att föreviga. Allt tack vare denna blogg.

Och framför allt så har jag börjat tycka om att titta på fotografier. Att försöka förstå känslan som personen bakom kameran försöker förmedla till den som tittar.

Och då är det ju så roligt när det är så många bloggare här ute i cybervärlden som är så fantastikt duktiga på att fotografera att det bara är några klick borta så kan man njuta i fulla drag.

Ja. ibland filosoferar jag också. Faktiskt.


Jag hoppas att Ni haft en underbar söndag mina vänner så hörs vi senare!



4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig alldeles. Vackra foton är det bästa. Tittar runt hos dig och gillar vad jag ser!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Ja, vackert! Åh, jag älskar också att fotografera!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. åh vad härligt. jag älskar ju också att fotografera och går alltid med min kamera i högsta hugg. just nu drömmer jag om ytterligare en lite bättre kamera, ett nytt objektiv och ett nytt stativ. det är inte billigt att fotografera... :) fast jag har en bra kamera, så jag ska inte klaga.

    kram på dig! / J

    SvaraRadera
  4. Your post really helped me to understand about this. It has great details and yet it is easy to understand.That's what i was looking for. I will definitely share it with others.Thanks for sharing.

    SvaraRadera